Arama

29 Ocak 2013 Salı

DIY - Saç Lastiği Yapımı

Çok sevdiğim bol okuduğum araştırdığım konulardan biri de DIY (Do It Yourself) projeleri, benim eskiden tanıdığım ismi ile el işi projeleri. Son zamanlarda internette özellikle bloklarda bolca rastlıyorum. Bayılıyorum, çöp yerine evin farklı bir yerinde değerlenip ev ekonomisine katkısı olan her ürün benim için değerli! Kendimde bunu en çok mutfakta uyguluyorum, evde olan malzemelerden karma karışık yaptığım yiyecekler hem beğeniliyor hem de mutfak masrafından tasarruf ettiriyor. Tek sorun bir daha aynı yemeği yapamıyorum :) Hepimizin çevreye katkı sağlaması için artık malzemelerimizi çöpten tekrar kullanıma dönüştürmesi gerekli, haydi bu işe evimizden başlayalım!

Saç lastiği yapımı;

İhtiyaç duyulan tek malzeme kaçık çorap :)


Kaçan çoraplarınızı halka halka portakal dilimler gibi kesiyorsunuz. İstediğiniz kalınlıkta kesebilirsiniz, çok ince kesmemenizi öneririm çünkü bir süre sonra kopabiliyor. 2 parmak kalınlığı benim için ideal oldu. Ta taaaaaa saç tokanız hazır :)

O kadar kullanışlık ki sanırım yaklaşık 3-4 senedir kendime lastik toka almıyorum. Bir de üstelik hiç bir külotlu çorabımı çöpe atmıyorum. Arada arkadaşlarıma aileme hediye ediyorum.

Bir de tabii saç tipi önemli benim gibi dalgalı yada kıvırcık saçlar için daha ideal diğer saçlarda kayabilir, yine de denemek lazım! Ayrıca gece uyurken bile taksanız yumuşacık yapısı hiç rahatsız etmiyor. Bir de kaybolunca hiç üzülmüyorsunuz, çorap değil mi yine kaçar :)

O kadar uzun zamandır yapıyorum ki bir yerden mi gördüm yoksa kendim mi keşfettim hatırlamıyorum bile!

1 yorum: