Arama

10 Şubat 2013 Pazar

DIY- 40 Gezmeziymiş

Dün gece cadı & tatlı Yağmur evimize ilk ziyaretini yaptı, gelenek görenekler konusunda iyi olmadığımı herkes bilir. İki annem ile sabah yaptığımız kahvaltıda akşam ilk ev gezmesinden bahsedince, 40 gezmesi denilen gelenekte neler yapıldığından bahsettiler. Bu geleneği hemen görseli kuvvetli bir projeye dönüştürmek için kendimi dışarı attım.

İlk defa evine gelen bebeğe yumurta verilirmiş yumurta gibi olsun diye, ekmek eve  bereket getirsin diye, soğan sağlıklı olsun diye... Eğer erkek ise giderken pudra sürülürmüş yaşlı dede olsun uzun ömürleri olsun diye! Bu geleneğin ne kadar eski olduğunu araştırdım ama bulamadım. Kızlara uzun ömür dilemek için bir malzeme yokmuydu yine her zamanki gibi feminen duygularım kabarmıştı yada annemler unutmuştu! Umarım unutmuşlardır! Bana bu kadar yemeğe dayalı hediyeler o dönem için aile ekonomisine ve anne sütüne katkı gibi geldi, tabii bu benim çıkarımım! Yardımlaşma, kaynaşma içinde gezme olan herşey bence harika :)

Bu malzemelerden soğan'ı eledim biraz kokulu geldi :) Kullandığım malzemeler şöyleydi, yumurta, ekmek, akide şekeri, aldığım bluz...

Tabii bunları direk poşetlemek hiç bana göre değildi, bende biraz paketledim, biraz poşetledim :) her bir paketin üzerine dileklerimi yazdım... Ekmekler için uzun ömür (eğer kız çocuklara yoksa yaratırız) ve sağlık , yumurta için bereket, akide şekerleri için tatlılık yazdım, minik kurdeleler ile bağladıktan sonra çiçek gibi güzel bir ömrü olması için kutuya çiçek koydum.


Taaaa taaaa 40 gezmesi kutum hazııııır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder